Základné rozdiely medzi offline a online CRM spočívajú najmä v spôsobe práce s údajmi a so samotným systémom. Zatiaľ čo online CRM umožňuje ukladanie programu, dát a informácií pomocou internetu na vzdialený počítač (najčastejšie tzv server), offline CRM (najčastejšie tzv desktopová aplikácia) predpokladá uloženie programu i dát do zariadenia, na ktorom užívateľ práve pracuje.
Výhody a nevýhody oboch riešení sú vo všeobecnosti vždy v protiklade. Tzn. to, že čo je výhodou online CRM, býva veľmi často hlavnou nevýhodou, či nedostatkom offline CRM systémov.
Medzi hlavné výhody a pádne dôvody pre obstaranie CRM Malina - online CRM patrí:
- zdieľanie údajov medzi jednotlivými užívateľmi,
- dostupnosť systému odkiaľkoľvek,
- online komunikácie medzi užívateľmi CRM,
- bezpečnosť uložených údajov a informácií,
- a veľa ďalších ...
CRM Malina ukladá online údaje na web do MySQL databázy, ktorá je pravidelne zálohovaná. Pre správnu funkčnosť CRM Malina je vhodné využitie CRM webhostingu.